fredag den 2. marts 2012

Klassiskeren

Som rawfoodist skal man have usigeligt mange kalorier i forhold til hvad du skal på en kost med forarbejdet mad, simpelthen fordi kroppen bruger energien(og næringsstofferne i det hele taget) meget lettere og hurtigere. Derfor skal man satse på frugter med et højt kalorieindhold, som bananer, medjool dadler(virkelig lækre som snack!), mango osv....

Hvis jeg har nok bananer, som er modne, er jeg ret glad for en morgen-smoothie jeg kalder klassikeren. Den består i sin enkelthed af bananer, frosne jordbær og frosne blåbær.

Billedet yder virkelig ikke denne lækkerbisken retfærdighed!
Den er smuk mørk rød-lilla og smager af sommer.

Jeg bruger
3 medium bananer
ca. 125g jordbær
ca. 100g blåbær


Det hele fyres i en kraftig blender og køres helt glat og ensartet.

- For ekstra kalorier og sødme kan man komme lidt medjool dadler i også.
- For gode fedtstoffer, hvis man er på den lade side med det man har til rådighed for dagen, kan en spsk. mandel olie kommes i.

For at få kalorier nok, laver jeg to af den slags til ét måltid.
Jeg kan også sagtens finde på at lave en kæmpe portion til at have i køleskabet og gå at snacke af i løbet af dagen. :)

HUSK bananer er først ordentligt modne når de har pletter!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar