fredag den 25. maj 2012

Hindbær softice

Så har sommeren endelig, for alvor, ramt lille Danmark og hvor er det skønt, men hold nu op hvor kan det være svært at holde sig kølig i den varme! Derfor faldt mine tanker naturligvis på is. Eller...

Jeg ville egentlig bare blende mig en stor kold smoothie, men typisk mig, fik fantasien grebet mig og bragt mig andetsteds. Det blev til en super lækker, cremet hindbær softice, der skal spises hurtigt! ;)

Jeg fryser halvdelen, som eksperiment, for at se hvordan den arter sig.. men jeg tror nu nok det skal blive godt.


Her er hvad jeg fyrede i min blender:

1 stor/2 små frosne bananer
300g frosne jordbær
225g frosne hindbær
2 medium æbler
2-2,5dl kokosmælk
2tsk mørk agave nektar

Jeg måtte hjælpe den lidt på vej, med at skubbe ingredienserne ned mod bladene, men pas på, hvis ikke i har en blender med tilhørende enhed. Det har jeg ikke, da jeg endnu ikke er klar til at bruge 5000 på min drømme-blender... så det kan sagtens omgås, med lidt snilde. Sørg for at skubbe i siderne og ikke komme for langt ned, med hvad du nu bruger til at skubbe med.

Er man ikke så vild med kokos (jeg ved i er nogle stykker, selvom jeg må sige at jeg absolut ikke forstår :p), kan man starte med at blende en god håndfuld nødder med lidt nøddemælk/ vand, så man får den samme cremede smag... HUSK; hellere for lidt væde end for meget! Man kan altid tilsætte, men det er umuligt at trække fra. SÅ start med en lille smule væde til mange nødder og spæd så til, til det får en let cremet konsistens.
Denne is har ikke en kraftig kokossmag, men man kan ane det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar