torsdag den 5. april 2012

Kold sødme til en varm dag

Solen står højt på himlen så, selvom det er koldt udenfor, har jeg ligget i solen(indenfor, i min stue) og nydt det - og så kan man jo ikke undgå at få lyst til is. jeg havde nogle frosne bær og nogle lækre, modne bananer, så tænkte at man kunne lave det, lidt som en smoothie, men bare med frosne ingredienser :p



Jeg kom det her i min blender:

4-5 bananer
600g frosne jordbær
225g frosne blåbær

For fulde drøn og skubbede det ned imod skæret undervejs. Isen blev faktisk softice agtig i konsistensen, så jeg gav den en hurtig tur i fryseren, inden jeg lavede kugler af den. Alternativt kan man lave den nogle timer før og så tage den ud en halv times tid før den skal spises (det gjorde jeg senere :p man bliver helt afhængig!).

Isen er super god, man kan selvfølgelig bruge de frugter man lyster, men bananerne er nok et must for at der ikke skal dannes for mange krystaller. Jeg hældte en mørk agave nektar og lidt kokosmel over, så det var ren luksus treat :D - jeg kan kun sige; prøv det!

2 kommentarer:

  1. Hej :)
    Dine opskrifter ser lækre ud :) Hvor længe har du egentlig været Raw spiser? Og hvordan er det kun at spise Raw Food?
    Jeg elsker selv Raw Food (primært desserterne) og har i min blog også et par raw opskrifter :) - men ville aldrig kunne leve af det, så det kunne være spændende at høre lidt om hvordan det er fra en raw spiser :)
    De bedste hilsner fra Anabell
    Ps har senest kreeret en virkelig lækker hampefrøkakaomælk som måske kunne være noget for dig :D http://anabells.dk/2012/05/12/raw-kakao-med-hampemaelk/

    SvarSlet
  2. Hej Anabell,
    Tusind tak :) jeg har været raw siden midt i februar.. så ikke så længe endda, men jeg kan heller ikke forestille mig at skulle gå tilbage!

    Hvis du går ind og kigger under "rejsen" har jeg skrevet lidt forskellige indlæg om min oplevelse af det, og hvis det ikke er svar nok, spørger du selvfølgelig bare igen :)

    Kærlige hilsner Mie

    SvarSlet