tirsdag den 3. april 2012

Tomatsovs til din agurke-pasta



Den her helt fantastiske tomatsovs fik jeg lige bikset sammen "on a whim" i går, temmelig hurtigt, fordi jeg skulle have mad med ud til min mor... så jeg lavede noget agurke-pasta og så fyrede jeg lidt forskelligt i foodprocessoren og satsede på det blev godt, som jeg plejer... og det blev det virkelig! Jeg håber i vil elske den lige så meget som jeg - jeg vil helt klart lave den igen! Den kunne også være lækker til almindelig, varm pasta, til de af jer som ikke er 100% raw :)




Det her er en virkelig stor portion, men kom den i en lufttæt beholder i køleskabet, så kan du sagtens nå at få den spist, for den smager virkelig helt fantastisk, hvis jeg skal sige det selv :p

5 tomater
3/4 kop soltørrede tomater
1/3 bakke brune champignon
1 rød peberfrugt
3tsk kebab-krydderi (fra Santa Maria)
1tsk røget paprika

Tomater og soltørrede tomater kommes i en foodprocessor på højeste hastighed, til de er nogenlunde snittede til en klumpet masse. Så kommes peberfrugten i og til sidst champignongerne og krydderierne... vær opmærksom på at begge krydderierne er en lille smule stærke, så du kan evt. starte med halvdelen og så opdosere til den passer til dine smagsløg :) jeg ved der er mange rawfoodies der har vænnet sig helt af med krydderier, men jeg elsker dem for højt!

4 kommentarer:

  1. Skønt med en rå blog på dansk - dem er der ikke mange af (endnu). Meget inspirerende!

    Jeg makker også selv lidt med en lignende blog: sandhedomsundhed.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder lækkert :) og mange tak for de søde ord!

      Slet
  2. Rigtig lækre opskrifter og skøn inspiration! :-) Super hjælp, jeg er ny på "rejsen" :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød Tina, tusind tak :) det er altid dejligt at få respons. Hvis du har nogle spørgsmål er du selvfølgelig velkommen, og er de af en mere privat natur, har jeg også andre steder du kan kontakte mig. Se under "Kontakt" i sideoversigten, for oven.

      Slet