mandag den 2. april 2012

Woohooo! Ny juicer :D og en juice til jer

Jeg har fået købt mig en foodprocessor der kan juice, blende, skive, hakke, you name it! Så nu er det slut med gamle Berta (min gamle juicer, der var ved at falde fra hinanden). Hun levede et langt og yderst beskæftiget liv og nu må hun aflives på en genbrugsstation.

Den nye er SÅ meget bedre og den er virkelig sjov at lege med. Her til morgen lavede jeg en ulta sund, blodrensende, leverrensende juice, som også hjælper din krop med at opbygge røde blodlegemer, proteiner og sunde, stærke knogler. Herudover er der masser af C-vitamin og mangan i. Hvis du drikker denne her, har du fået K-vitamin nok for de næste 5 dage, så det er virkelig en booster! Og så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, er det ikke skadeligt at få for meget K-vitamin; der er ingen kendte bivirkninger, men man skal nok ikke drikke den hver morgen :o) selvom det er en yderst effektiv måde at få sine næringsstoffer på! Jeg fik dækket 22% af mine værdier med den...

Mange bliver måske tændt af på tanken om rødbeder og persille i sin juice, men hvis man
vælger de rigtige råvarer, kan det virkelig være lækkert
- og husk lige alle argumenterne ovenfor!

Hvor flot er den lige! <3

Jeg brugte:
3 rødbeder, af ca. 110g stykket
Et godt bundt persille (ca. svarende til ½kop hakket)
1/3 citron

Det hele skylles... De første to rødbeder juices. Så slukkes maskinen og nu skal din citron ligge nederst, så skal persillen krammes/rulled godt sammen og lægges ovenpå og så med den sidste rødbede øverst, til at holde persillen sammen med. Så tænder du og juicer det langsomt.

Fordi alting skal bruges som det er - med skræl og det hele! - er det en lyn-juice med utroligt høj næringsværdi.
Jeg brugte citron fordi jeg ikke havde nogen appelsiner, men havde jeg haft en appelsin kunne jeg godt have kommet den i også... faktisk var det virkelig godt med citronen, så jeg tror jeg beholder den under alle omstændigheder, næste gang :)


- happy juicing!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar