søndag den 1. april 2012

Chokolade småkager

Jeg kunne ikke lade være med at lave en chokolade-lækkerbisken, her på påskens første dag.. og den skal selvfølgelig deles med alle i andre rawfoodies ;)




1kop hasselnødder
1/4 kop kakao
1/2 kop kokosmel
2spsk kokosolie
3-4spsk agave nektar(efter hvor slikken du er)

Hasselnødderne blendes til mel og det kommes i en skål. Kakao og kokosmel tilføjes og det hele røres godt sammen. Kokosolie og agave nektar røres i som det sidste, grundigt, til det er en lind og ensartet masse, man let kan arbejde med.

Dejen fordeles, med et par spiseskeer, på en plade med bagepapir. Kagerne køles i 1-2 timer(afhængigt af hvor høje/brede du har lavet dem), eller du kan spise det direkte fra skålen!
- Hvilket jeg må indrømme jeg kom til, temmelig meget, imens jeg lagde dem ud..!

Hvis man, som jeg, er utålmodig, kan man komme dem en hurtig tur i fryseren (5-10 min.), inden de kommes i køleskab. Det speeder processen væsentligt op.


GLÆDELIG PÅSKE, PÅ DENNE HØJHELLIGE PALMESØNDAG!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar