fredag den 2. marts 2012

Yummy rå chocolate chip cookies


Jeg sad og havde lyst til noget sødt, men havde ingen dadler... Så tænkte jeg på de lækreste veganske chocolate chip cookies jeg lavede før jeg blev raw og blev enig med mig selv om, at de da måtte kunne laves i en rå udgave. Jeg gik på nettet og søgte, men må sige at det jeg fandt var meget besværligt og de fleste opskrifter krævede en dehydrator, hvilket er en kæmpe investering som jeg endnu ikke har gjort mig. Så jeg gav det et skud og det blev virkelig godt, faktisk så godt at jeg vil dele med jer :)

De er en rigtig god måde at få sine sunde fedtstoffer på og så er kakao jo også fantastisk... Enjoy!






Dej:
Blend 1-1½ kop havregryn og kom i en skål. Blend 1 kop cashewnødder, ½ kop kokosolie og lidt vaniljepulver til en ensartet masse, hæld over i skålen med ½ kop agave sirup og bland godt. Man kan evt. supplere med hele fintvalsede havregryn, for en fastere konsistens. Det ændrer ikke på smagen og gør dem en smule sundere, (hvis det kan lade sig gøre, de er jo så sunde i forvejen?!?) så køler de også hurtigere ned og mætter endnu mere, når du spiser dem.. så du ikke risikere at over-spise :D hvilket man jo saaaagtens kunne komme til ellers :p

Chokolade stykker:
Se min opskrift her på bloggen :) jeg har lavet chokolade af flere omgange og valgt den bedste slags ud til jer!


Dejen formes som cookies på et stykke bagepapir og sættes på køl i en times tid - evt. mindre hvis der er flere gryn i. Alternativt kan man lave små kugler af det og trille dem i kokosmel, så kan de spises med det samme! ;) eller de kan spises fra skålen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar