søndag den 5. august 2012

En lækker, krydret, frisk sovs

Nu er det ved at være lidt tid siden jeg sidst har lagt noget ind, så jeg syntes det var på tide... Der har simpelthen bare været så meget at se til, med veloverståede eksamener og en god lang ferie ;)

Til frokost havde jeg lyst til noget frisk, let krydret men super lækkert og tilfredsstillende - og billigt ;p . Jeg besluttede mig for, at lave en agurkepasta, med en eller anden sovs på og måske med lidt løgbrød og ting og sager til.

Jeg lavede pastaen og tog et vy på min frugtskål og mit køleskab... en avocado, yes! Et løg.. måske lidt chiafrø.. citron... gærflager - en ostesovs! :D det prøver vi.

Ingredienserne resulterede i en super lækker avocado-oste-sovs, som er sommerlig let og frisk, men fuld af sunde fedtsyrer - og drysset med chiafrø får man den bedste fordøjelse også ;)

Her er hvad jeg brugte:

  • 1 avocado
  • ½ løg
  • saften fra ½-1 citron (afhængigt af størrelse og hvor saftig den er)
  • 1dl gærflager
  • 1dl vand
  • 3spsk ekstra jomfru olivenolie
  • urtesalt og peber efter smag
Det hele blendes i en kraftig, lille blender (jeg har en magic bullet til den slags opgaver). Jeg valgte at blande sovsen godt sammen med pastaen og så dryssede jeg godt med valmue- og chiafrø over.

Jeg satte tænderne i, og mistede helt lysten til at spise andet - SÅ godt var det - og droppede idéen om at lave de andre ting, jeg havde overvejet. Desuden mættede det super meget!

Et lille close-up af lækkerierne <3


Ingen kommentarer:

Send en kommentar