tirsdag den 20. marts 2012

Triste chilier kan også plantes! 2

Jeg vil lige give jer en lille update på det indlæg jeg lavede om en hjemmeplantet, trist lille chili, der lå helt stakkels i mit køleskab.
Jeg plantede den i en krukke og vandede godt(se Triste chilier kan også plantes!). 4 uger efter, var den en fin lille plante, der velfornøjet stod og hyggede sig i stuens lune vindueskarm, med adgang til masser af sollys.

De sidste dage har jeg gået og beundret den og været en smule forundret over min chili-plantes enorme vækstrate... Pludselig var den bare blevet kæmpe stor! Den er nu 6 uger gammel og er faktisk nærmest ved at vokse ud af den krukke den står i... måske man skulle dele den ud over flere krukker?
Jeg må lige have ringet til min oldemor for råd. Den slags er hun skarp i :D

Her er vidunderet så... hvis du bor i Århus-området, giver jeg gerne en plante!


Jeg har en teori om, at det må være hullet i ozonlaget som er over os her om foråret, der er skyld i min fine, og snart enorme, chili-plantes vækst.


Her er den, 4 uger gammel...


Som du kan se, er der sket en del på 2 uger! Jeg syntes personligt, det er helt fantastisk... men hvis min teori holder stik, skal man godt nok passe på med solen i øjeblikket, for der er virkelig huld igennem!

Så pas på jer selv der ude.. og lad jer ikke narre af kulden ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar